23.06.15

Gladiator race 2015

Ahoj ahoj,
jak jste někteří možná už viděli na Facebooku či Instagramu, zúčastnila jsem se tuto neděli závodu Gladiator race.
Účast mě lákala již dlouho, ale nikdy jsem si dostatečně nevěřila a nesebrala dost odvahy. Když ale někdy v březnu přišla Monča s tím, že by to hrozně ráda zkusila, po chvilce skepticismu a nedůvěry sama v sebe jsem se nechala přemluvit a přihlásily jsme se, společně ještě s Hanďou, Terkou a pár chlapy a vytvořili jsme fenomenální "Tým Záďa" (název je přezdívka Jirky ala leadera našeho týmu :D).
Rozhodnutí se přihlásit jsem litovala. Dost. Nejvíc cestou do Holic v autě. Ale na druhou stranu jsem se i těšila a nemohla se dočkat, že vyzkouším zase něco úplně nového.


Po příjezdu na místo a úspěšném nalezení parkoviště nastal první problém, a to ten, jak si dopravit na místo určení věci a v čem vlastně závod běžet. Původní plán dlouhá trička a tepláky jsme vyměnily za tílka a legíny a zkoumaly způsob, jak co nejpevněji připoutat boty k noze, aby nezůstaly někde v bahně. Výhoda mít volné dírky na tkaničky u kotníků. Já je samozřejmě jediná neměla. Problém s dopravením věcí byl vyřešen tím, že vezmeme jednu tašku. Volba padla dobře, nabídla jsem se dobrovolně na mojí velkou sportovní. Takže jsem pak táhla na rameni asi 20kg. :D

Po registraci, radosti z čelenek kterou jsem samozřejmě jediná v průběhu závodu ztratila a několikerém připínání startovních čísel (aneb "vezmu si tílko .." po připnutí čísla - "anebo ne, vezmu si tričko..") a nafocení několika selfíček byl už pomalu čas přesunout se na start. Následovalo rychlé dynamické protažení a pak už jsme se zařadily do fronty závodníků čekajících na start. Pocity byly dost smíšené. Panika, nadšení, strach, radost ..

Protahovačka
První běžela Monča. Po chvilce za ní já. První překážka ala zvednutí štěněte toho od piva samozřejmě na pohodu, ale pak přišel největší strašák - přeskok ohně. Naštěstí zrovna moc nehořel, takže jsem ani moc vyskočit nemusela. :D Pak jsem musela sprintnout abych doběhla Monču a zbytek závodu jsme běžely celý spolu. A o to víc jsme si to užily.

Přeběhly jsme lávku  asi metr nad zemí mě to připadalo jako deset metrů, proběhly se s policejní vestou na zádech, prošly první troškou bahna a zamířily do lesa. Tam byla spousta překážek v podobě kopečků, klouzajících bahenných srázů, ale pořád pohoda. Po chvíli jsme došly k prvnímu problému - asi dva metry vysoká dřevěná deska, kterou bylo nutné přelézt. Nejprve jsem s pomocí nějakého pána vyhodila Monču a pán pak pomohl i mě. Bez pomoci ochotných a hodných lidí bych pravděpodobně závod ani nedokončila, protože těmhle překážkám se nedalo vyhnout ani 20ti angličáky. Solidarity a pomoci všech účastníků si moc cením. :)

Už se valímeee :D
Nepříjemné překvápko také přišlo o kousek dál, kde bylo úkolem přelézt pneumatiky. Vzala jsem to po kraji, abych nezůstala ve frontě uprostřed, a zničehonic jsem cítila bodavou bolest na ruce. Podívala jsem se a na ruce jsem měla asi 10 krvácejících míst, po prozkoumání pneumatiky jsem zjistila, že byla opatřená jakýmsi železným drátkem s výběžky připomínajícími špendlíky. Great. :D (zpětně jsem zjistila, že jsem nebyla jediná, a pneumatika se tam dostala nedopatřením - samozřejmě to nebyla promyšlená součást plánu, jak závodníky zničit :D) Myslela jsem si, že mě ruka bude celou dobu pálit, ale po chvíli, kdy jsem se brodila bahnem až po krk, jsem na to zapomněla a naopak mi to dodalo kuráž a vyplavené stresové hormony mi dovolily v závodu pokračovat a nebýt moc vyčerpaná.
Na Monču taky čekalo překvapení v podobě odlepených podrážek u obou bot. Po chvilce běhu s částečně rozlepenými botami se s naštvaným výrazem zastavila, podrážky utrhla a běžela bez nich. :D

Velký šok byl taky skok do vody. Věděla jsem o něm, ale pořád mi to tak nějak nedocházelo. Když jsem tam pak stála a měla se chytit lana, rozeběhnout a skočit na Tarzana do vody, fakt se mi do toho nechtělo. Ale prostě jsem to udělala. A málem jsem dostala infarkt. :D Voda ledová jako prase a ještě jsme v ní museli obeplavat bojku a podplavat jinou překážku, takže ponořit i hlavu. Ale aspoň jsme se umyli.


Teda .. umyli na chvíli. Asi po dvou minutách jsme došly k nejdelší bahnité zátoce celého závodu, kterou jsme se brodily alespoň pět minut a po pás. Součástí byly i kořeny okolních stromů, které nám párkrát znepříjemnily situaci tím, že jsme se za ně zasekly nohou.

Ručkování, u kterého jsme si myslely, že máme angličáky tak nějak jisté, jsme s vzájemnou pomocí daly levou zadní.
Angličáky jsme skákaly jen jednou - u hodu oštěpem, který jsme ani jedna nedaly. Nečekaně. :D

A překážka, které jsem se oprávněně bála, že jí nezvládnu - 3 metry vysoký kontejner, na který jsem měla nějak vylézt - byla skoro na konci. Ač jsem moc vyčerpaná nebyla, díky svým klouzajícím botám fakt bezva nápad si vzít boty, co se kloužou i na podlaze ve fitku obaleným bahnem jsem se tam zaboha nemohla vyškrábat. Naštěstí si zase povšiml hodný silný muž který už byl nahoře a vytáhl mě. :D

Poslední překážka byla super - klouzačka. Nebýt toho, že jste se sklouzli do díry plné bahna, byla by opravdu moc fajn. :D

Ona super klouzačka :D
Do cíle jsme se dohrabaly po hodině a 26ti minutách. A to jsme na sebe hodně velkou část cesty čekaly nebo se zasekly za někým. Tento rok to bylo jen na zkoušku a za cílem užít si to a přežít, příště už zkusíme závodit i o nějaký čas! :)

Byl jste také někdo na Gladiatorovi? Nebo se chystáte/jezdíte na nějaké podobné závody?

FACEBOOK / INSTAGRAM

42 komentářů:

  1. Zní to jako vážně super akce! Obdivuji všechny, co se do toho pustí a ještě to tak skvěle zvládnou jako ty! Mimochodem Vám to všem v tom blátě moc sluší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky mooc! bylo to opravdu super, doporučuji! :)

      Vymazat
  2. Příští rok bych chtěla na toto nebo na Sparťana, uvidíme, co se zadaří :D Je fajn, že jste si to užily :) Škoda té čelenky :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já chci příští rok objet vše, co půjde, tak třeba se potkáme! :) :D

      Vymazat
  3. Letos tam byli i 2 kamarádi a taky si to moc chválili :) já bych si na to zatím ještě netroufla, ale myslím si že tak za 2 roky bych do toho možná šla :D
    http://lifewithpetra-blog.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě, až se na to budeš cítit, jdi do toho!:)

      Vymazat
  4. Máš môj obrovský obdiv :) Rozhodne sa na niečo podobne chcem dať a aspoň raz za život to vyskúšať :)

    *GIVEAWAY*

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, moc děkuju!! :) Hej to vypadá úplně mega hustě! :D Taky bych se chtěla nějaký rok zapojit, akorát já jsem takový nemehlo! :D přes tu vodu bych třeba vůbec nepřeletěla.. třeba jednou seberu dostatek odvahy" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zapoj se, to bys zmákla, ten adrenalin dělá divy :D

      Vymazat
  6. Vždy jsem si to chtěla vyzkoušet, ale myslím, že teď už jsem fakt perfektně odrazená.. :D To asi nebude nic pro mě, ale jinak gratuluji, že jste to nakonec dokázali a je mi líto ztracené čelenky, ale ta medaile za to nakonec stála, ne? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. účelem článku bylo nalákat, jakto, že tě odradil? :D
      jojo, medaile je skvělá! čelenka mě mrzí, ale stejně by skončila někde zavřená v šuplíku :D

      Vymazat
    2. Nejsem si totiž tak jistá, že bych zdolala všechny výše zmíněné překážky :D. A ano, přítel chodil na gympl do Pardubic!!!! :)

      Vymazat
    3. No jistě, ty jsi totiž maturovala na Mozartu, tam on chodil taky, teď jsem na to koukala u tebe na fb stránkách :). Jinak chodíš cvičit pod Vinici, že? Taky jsem dříve hodně chodila, zajímavé, že jsme se tam nikdy nepotkali, ale teď už chodím na Karlovinu do Fine fitness :) Líbí se mi tam více :) Nikdy bych nečekala, že přes blog narazím na někoho z Pardubic :D :)

      Vymazat
    4. v pohodě, a kdyby ne, někdo by ti pomohl jako mně :D

      Vymazat
    5. Hahahah, hlavně můj přítel by mi určitě velice rád pomohl - ještě by mě v tom bahnu více vymáchal :D :D :D. A je to teda pecka! Já Fine fitness mám moc ráda, ochotný personál, co poradí, pomůže a namotivuje :) je to tam takové rodinné, tak doufám, že se třeba jednou potkáme někde :) skoro pořád chodím cvičit sama, tedy pokud nejdu s přítelem a když se ke mně přidá nějaká kamarádka co normálně nechodí cvičit, tak mě to někdy až skoro vytáčí, protože si pořád chce jenom povídat a skoro necvičit :D

      Vymazat
    6. vymáchal ale ve finále by ti určitě pomohl! :D
      mě na FF hůavně láká to, že tam údajně občas i mezi "smrtelníky" (:D:D) chodí sám kulturistická legenda Slavoj Bednář a občas i poradí a pomůže, vidělas ho tam někdy?
      jee, cvičení s přítelem musí být super, to ti závidím :)
      a s kamarádkami to mám stejně, nejraději cvičím sama se sluchátky v uších nebo s někým, kdo se mnou prohodí jednu větu v pauze :D vykecávačky nemám ráda (v posilce tedy) :D

      Vymazat
    7. On? To asi ne... by se na mě vyprdl.. :D :D A vykecávačky fakt nesnáším :))

      No, jasně Slavoj je tam pořád, je to jeho posilka a je fakt úžasnej. A za recepcí pracuje jeho manželka, ta je taky skvělá, pomůže, poradí, vysvětlí, moc ochotná :)). A chodí tam i jiný lidi z Nabby. Občas se tam mihne i Vojta Koritenskej nebo někdo z extrifitu jako Mila Obořil a tak, ale to jen málokdy :) Jinak tam cvičí i Michal Vraný, ten je taky strašně super. Já to tam mám moc ráda :)

      Vymazat
    8. tak to je fakt super, že jsou takhle ochotní že poradí :) nalákala jsi mě na tu posilku ještě víc! :D

      Vymazat
  7. Obdivuju lidi co do takových věcí jdou, já na ty bahenní koupele moc nejsem, ale ta klouzačka by se mi líbila :D

    OdpovědětVymazat
  8. Jee tak tohle bych chtěla někdy vyzkoušet :D Muselo to být super :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jsi dobrá :) Já na všechny tyhle terénní závody pořád koukám, ale vím, že bych je nezvládla, ne v mojí současné formě, ale třeba časem se taky hecnu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já se k něčemu takovému dokopávám už nějaký ten pátek..tak snad příští rok..:D

    OdpovědětVymazat
  11. Klobouk dolů, že ses k tomu dokopala!! :) Já letos hodně přemýšlela o Spartanovi, ale nakonec mi to kvůli nemoci neklaplo, nicméně už sbírám formu na příští ročník Spartan Race, kerého se určitě zúčastním! A čas docela slušný, gratulace ! :))

    www.adelaine-daily.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díkyy! taky chci příští rok i na Spartana na sprint :) čas naprd, příště musím zlepšit :D

      Vymazat
  12. Páni to vypadá jako povedená akcička! Nevím jestli bych do toho šla každopádně ty jsi dobrá, že jsi to zvládla!! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Jak tak čtu, zní to celkem nebezpečně. Největší strach bych samozřejmě měla z lezení na ty několikametrové překážky, mám celkem slabé ruce, mělas štěstí, že se vždy našel někdo, kdo nabídl pomoc. :-D No a ten skok do vody, to je taky celkem něco. Šla bych do toho, ale nejspíš bych se celkem pochopitelně bála. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nebezpečné to v některých chvílích je, byla bys na tom asi stejně jako já, díkybohu ochotných lidí bylo dost :D

      Vymazat
  14. Tyjo, tak to je fakt super. Přemýšlím, že se taky příště zúčastním! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ty jo, teda klobouk dolů .. já bych do toho asi nešla :-D

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Hej já to nechápu.. To už je podruhé, co jsem ti na blog psala komentář a on se tu neukázal. To mi je mažeš, či co? :D:D:D
    A moc děkuju za komentář! no já tak nějak doufám.. je to určitě lepší než před rokem, ale pořád není takové, jaké bych chtěla. ale to je problém hodně holek.. málo která má zdravé sebevědomí:/
    Jinak jde vidět, že jste si závody opravdu užily! :D pro mě by to byl závod smti! :D můstek, deska.. v přeléžání jsem mizerná :D ale stejně bych to ráda někdy zkusila!

    OdpovědětVymazat
  17. Já byla letos na Spartan race a přijde mi to dost podobné :) ale Gladiator chci taky rozhodně zkusit a hlavně chci běžet v říjnu Spartan super :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)
Na všechny odpovídám zde na blogu.