19.10.14

Recept: Dýňová bábovka

Krásné nedělní odpoledne :)
Poslední dobou to jsou samé recepty, že? Píší se jednoduše, dost lidí si z nich něco odnese a inspirace na jídlo kor sladkosti není nikdy dost. 
Dnes trochu méně zdravý recept na bábovku z klasické pšeničné mouky za to půjdu do pekla ale vylepšené o dýni, kterých máme v tomto období všichni dostatek. 


Ingredience:
1x vejce
balíček vanilkového cukru
balíček prášku do pečiva
200g Hery/másla či 200ml oleje
300g dýně hokkaidó
300g polohrubé mouky
120g cukru
12g holandského kakaa

Dýni očistíme, oloupeme slupku a najemno nastrouháme.
Do misky dáme nastrouhanou dýni, vejce, vanilkový i klasický cukr, Heru, mouku (trochu Hery a mouky si necháme na vymazání formy) a prášek do pečiva. Vše pečlivě zamícháme.
Formu na bábovku vymažeme zbytkem Hery a vysypeme zbytkem mouky. Nalijeme do formy jednu půlku těsta a do druhé půlky těsta přimícháme kakao. Poté tuto část těsta nalijeme do formy.
Pečeme na 180°C cca 45 minut.

Nutriční hodnoty na jednu porci bábovky (cca 80g):
378 kcal / 1580 kj
Bílkoviny: 4,9g
Sacharidy: 46,8g
Tuky: 19,3g
Vláknina: 2,5g

FACEBOOK / INSTAGRAM

23 komentářů:

  1. Ahoj, bábovka vypadá skvěle, ale nevyzkouším ji - nemám vůbec ráda dýně (až na kompot:D)
    Nejraději mám jablkovou ♥ :D
    DDD nepočítám, protože bych se z toho zbláznila, ale jednou za čas se kouknu, jak na tom jsem :)

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tam ta dyne vubec neni citit :D ja ani nevim, jak chutna, samotnou jsem ji asi nikdy nejedla.
      Jablecna babovka? Slysim poprve, ale zni to super!

      Vymazat
  2. Sejdeme se v pekle :D
    Bábovka vypadá suprově, takže třeba někdy vyzkouším ;)
    Taky nesnáším slovo dieta a dietářka :D ale tak nějak jsem si zvykla.
    Nejste blázni jste prostě lidi co se umídohodnout ;) a né jako my, že jsme to měli dohodlé tak 2dny před akcí :D
    Anatomie mě strašně baví, jak na vejšce, tak i na střední jsem si jí i docela užívala :D
    A teď k otázkám :D Bábovky- no ty moc nejím, ale nejradši ty šťavnaté :D DDD nepočítám, jsem líná :D V Decathlonu jsem byla, ale nikdy jsem si tam nic nekoupila :D ale třeba to brzy změním :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juhu, pratelska duse se bude v pekle hodit :D
      Zkus urcite, je super!
      To ja si nezvyknu asi nikdy, jsem na to fakt alergicka :D
      No, zrovna domluvit se moc neumime, spis je u nas diktat plesoveho vyboru a ostatni se podrizuji :D
      Me anatomie bavi taky, ale umet vsechny fce a upony a zacatky vsech svalu je masakr :(
      Taky mam nejradsi babovky ty stavnate (tzn ty nejvetsi prasarny:D)

      Vymazat
  3. Taky nesnáším, když mi někdo řekne, že jsem na dietě :D Hlavně starší generace jako babičky :D Jej tu maturitu ti nezávidím :D Já si ještě dva roky počkám :) Bábovka vypadá skvěle, ale radši ani neuvažuju o tom, že bych ji upekla :D Když už peču, tak nějakou ozdravenou variantu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to mě to víc vadí u lidí mého věku, u babiček už jsem zvyklá (a ty mi to většinou ani moc neříkají, protože u nich spráskám všechno :D)
      já jsem ráda, že už budu mít maturu za sebou :)
      a ona není zas tak nezdravá, pšeničná mouka jednou za čas neuškodí a ta dýně je tam fajn :)

      Vymazat
  4. Ani nevím, jak dýně chutná xD Souhlasím, jíst zdravě neznamená dieta:) Moc pěkná trička!:) Jé, my měli loni na základce diskotéku na téma rock xD Připomínáš mi mě, jak jsem si na konci prázdnin taky zničila notebook xD Ten kurz dáš, držím palce!:) DDD nepočítám, ale kalorie jo xD Bábovky? Já miluji snad všechno sladké xD Teda kromě karamelu xD V Decathlonu jsem nebyla:)
    Jo, D. je blbec-.- Už mě štve!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já taky ne, v té bábovce není cítit :D
      jono taky jsem si na tebe vzpomněla, jsme šikulky :D
      děkujii!

      Vymazat
  5. Jooo.. Ten sprite, to je balzám na rty xD

    OdpovědětVymazat
  6. dle písmenek se to zdá být slabší, ale dle čísel to tak nevypadá :) díky za radu snížit sacharidy a přidat bílkoviny, jsem si to zapsala ;)
    jo snad ten půl rok aspoň uteče rychle :)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Máte tedy zábavné tričko:) Tedy takhle brzy mít už skoro vše hotové? aspoň si to pak v klidu můžete pilovat a hlavně nebudete tolik ve stresu co budete muset ještě zařizovat. :)
    Taky zaměňuji nezdravou formu za zdravou sice ne u všeho se mi to vede, ale tak postupem času se to snad zlepší, když se o to snažím. :) Moc pěkný recept :)

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, stejně si myslím, že budeme muset něco pak dolaďovat a nebudeme stíhat stejně :D
      tak ono to u všeho ani nejde a jednou za čas si dopřát něco ne úplně zdravého neuškodí :)

      Vymazat
    2. chápu:) prostě stres bude hrát roli vždy:D

      to s tebou plně souhlasím, taky si v tomto týdnu dopřávám i něco nezdravého,ale jen kvůli tomu,abych tento týden to všechno co mě čekalo a čeká vůbec zvládla.

      Vymazat
  8. maturuju za rok, takže mám ještě klid :) a bábovku zdravě vůbec nepeču, jsem zvyklá spíš na úžasnou dvojbarevnou u babičky, která bohužel se slovem zdravý nemá nic společného...jinak Deacthlon miluju, byla jsem úplně v ráji při své první návštěvě,škoda jen, že ho mám tak z ruky, trvá mi tak hodinu tam dojet :/

    OdpovědětVymazat
  9. ta bábovka :OOO to musí bejt dokonalost :3
    a joo, nejlepší když se snažíš jíst zdravě a všichni ti řikaj ať nedržíš dietu -_- a pak žereš jak prase a všichni ti řikaj ať tolik nejíš, že to neni zdravý :DD
    tyjo, maturant :DD hodně štěstí (y) :D

    OdpovědětVymazat
  10. Přesně představa,že bych měla šest let studovat a potom pět let pracovat v nemocnici a potom až dostat atestaci tak nevím nevím :D :D
    Bábovka vypadá skvěle,já mám dýně ráda,ale nikdy jsem jí neměla v ničem jiném než v polévce :D
    V Decathlonu jsem nikdy nebyla,ale tak rok už jsi řikam že se tam dojdu podívat :D

    OdpovědětVymazat
  11. máte skvělé tričko :3 a ta bábovka vypadá dokonale :3 nikdy by mě nenapadlo dát tam dýni :D u nás se teď taky hodně řeší maturiťák :D ale žádné téma nemáme :D věřím, že ho budete mít skvělý :)) a taky chápu, že v tobě slovo dieta vyvolává zuřivost... to je stejné, jak když mě někdo nazve anorektičkou... i když jím víc než většina lidí v mém okolí...

    OdpovědětVymazat
  12. Ta bábovka vypadá vážně dobře!! :)
    Já jsem ve třeťáku a u nás je maturiťák jedním z hlavních témat, neustále přibývající informace o tom, co všechno se musí zařídit jsou vyčerpávající a nervyberoucí... naštěstí už máme zamluvený sál, takže už zbývá jenom 1 098 765 věcí :D joo je to sranda ta střední :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už ve třeťáku? šmarja :D je fakt, že sál máme rezervovaný už od prváku :D

      Vymazat
  13. Kočko, tak už jsem ti odepisovala večer, ale pak usnula, takže už si tolik nepamatuju co se u tebe dělo, ale bábovka vypadá krásně a vážně jsem v tý chvíli byla ráda že zas deníčkuješ :-) co si tak pamatuju bylo že mě nadchlo tancování v posilovně, vážně parádička xD doufám že dáš z plesu fotky ;-) nemysli, nečekala jsem že by váš kurz byly jenom přednášky, ale ty to dáš protože buď musíš musíš vědět ještě víc než ta učitelka nebo já nevím vůbec nic když si to myslím xD Mě naopak slovo dieta lichotí, možná protože se o ni pořád jaksi pokouším, zatímco udržet si váhu mi s mým metabolismem nedá žádný úsilí xD a opět musím závidět že při nehlídání nekončíš na nemožných hodnotách cukrů a tuků jako určitě já xD vida, zapamatovala jsem si všechno (a průběžně se k tomu vracela během psaní xD)
    --
    Tablet opravit půjde, už jsme ho tam s babi hodily xD no jo, ale já píšu a čas mám takže ostatní můžou taky!! :-/ Jojo, Kasandra tě ještě hoodně štvát bude xD A Patrik i kdyby psychopat byl, já to na něm miluju, takže smůla xD
    Děti ve školce tělák nemají, ale chodíme s nima do tělocvičny kde si hrajou stejně jako ve školce xD ale aspoň se projdou xD k brigádě se vyjadřovat nebudu, už jsi z dalšího článku pochopila že to byly fantazie a předčasné těšení xD tak aspoň ta příští snad... maminka je vážně moderní žena, stejně jako babi, prostě jsme spíš kámošky než rodina xD tráva se mnou nedělala tolik co minule, možná proto že jsem si našla snesitelnou hranici takže to bylo pouze zajímavé, nikoli ostuda xD
    --
    Rodiče všech mých kamarádů o nichž to neví to nesmí vědět ani o mě ani nikom dalším z party aby nepřišli v podezření (jako bych zrovna já zrovna je kazila), takže prostě preventiní opatření xD já co do baby lips podlehla trendu, ale cherry má pěknou barvu a rty celkem zlepšuje :-) sice mají zaškolit, ale očekávají jisté předpoklady, no... ale aspoň jsem i zaběhala xD a tušila jsem že tě těmy prášečky naštvu, nicméně byly moc drahý abych je vyhazovala xD a co dělají vím, i jsem to četla, prostě nepoučitelná - nesnaž se xP a ta jeho holka je fakt blbá, o tom ještě budu psát xD
    --
    nechci se bránit chvále dalšího nápadu, ale je vidět žes nečetla Hostitele - narozdíl ode mě, opět xD A Andy nakonec nevymyslí nic, ale ono to stejně nějak dopadnout musí xD

    OdpovědětVymazat
  14. Jéé, tak ta vypadá krásně. Tu bych si dala hrozně ráda, já dýně miluju! :))
    Na slovo "dieta" jsem alergická!!! Nesnáším ho a nejradši bych profackovala každého, kdo se jen opováží naznačit, že já držím dietu. Ve škole mám třeba ke svačině ovoce nebo zeleninu a to jsou pořád dokola otázky, jestli držím nějaou dietu? Copak musím držet dietu, když mám sakra ráda ovoce??? :D
    Máte úžasná trička :))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně, a to, že to ovoce má pomalu víc kalorií, než jejich sušenky, to už je nezajímá :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! :)
Na všechny odpovídám zde na blogu.